Plass og komfort

Som vi nevnte innledningsvis, er Elantra blitt større i utvendige mål, men er dette merkbart innvendig?

Publisert

Elantra har vokst hele 7,5 centimeter i lengden – slik at den nå måler 449,5 centimeter fra nese til hekk. I bredden har den vokst med 2 centimeter, og den har blitt 3,5 centimeter høyere. Dermed kan man også si at Elantra har beveget seg fra øvre kompaktklasse til nedre mellomklass. Der det tidligere var mest naturlig å sammenligne gamle Elantra med biler som Corolla, Golf, Almera og Focus, er den nå størrelsesmessig på linje med Primera, Avensis, Vectra og Megane.

Økt bagasjevolum

De økte ytre målene gjenspeiler seg tydelig i bagasjerommet. Lastekapasiteten der er økt fra 324 liter i den forrige sedan-utgaven, til 415 liter i den nye. Dette er en formidabel økning, men dersom vi sammenligner med andre i samme klasse, er volumet likevel ikke imponerende. Nissan Primera sluker for eksempel 490 liter, Toyota Avensis 500 liter, og Volvo S40 sluker 471 liter.

Hyundai sverger pussig nok ennå til innvendige lukehengsler. Disse er en fare for ømfintlige kolli, og setter begrensninger for utnyttelsen av bagasjerommet. Bagasjelokket er imidlertid lett, og dermed enkelt å lukke ved hjelp av det innvendige håndtaket.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer