Plass og komfort

Endringene av A3 er kanskje ikke veldig synlige, men etter en ukes bekjentskap med A3 er det liten tvil om at endringene er merkbare.

Publisert

Tidligere har vi nemlig kritisert A3 (og et par andre medlemmer av Audi-familien) for manglende fjæringskomfort i lavere hastigheter, særlig over fartsdumper, skarpe dumper, asfaltskjøter og lignende.

Vår testbil hadde definitivt et sportslig fjæringsoppsettet, og var i tillegg utstyrt med bredere og lavere dekk enn originalt. Standardekkene er 195/65 R 15, mens vår testbil hadde 205/55-16 (Tillegg: 9.100). Den hadde dessuten ytterligere tilleggsutstyr, der det mest fremtredende og synlige var: Klimaanlegg (7.500), FIS Førerinformasjonssystem (5.000), BOSE Lydanlegg (14.900) samt sportsseter (3.500). Bilen hadde ikke Sportsunderstell (2.560)

Bedre på veien

Til tross for de brede og lave dekkene, var fjæringskomforten i lave hastigheter høyst akseptabel. Det er likevel ingen tvil om at oppsettet fungerer ennå bedre i høyere hastigheter, ved normal landeveiskjøring og på motorveien er det lite som tyder på at du faktisk kjører en bil i Golf-klassen.

Med 130 hissige dieselhester under panseret virket sportsseter som en fornuftig investering. Og sportssetene til Audi fungerer aldeles utmerket, med en svært overbevisende støtte til rygg, korsrygg og lår.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer