Plass og komfort

Av de etter hvert ganske mange roadsterene på markedet er det SLK som må regnes som den aller mest anvendelige og komfortable.

Publisert

Det skyldes naturligvis den spesielle takløsningen, som sørger for flere fordeler. For det første får du en skikkelig allværsbil som er for sports-coupe å regne på kalde og våte dager -- eller om vinteren for den saks skyld.

For det andre blir den langt mer komfortabel når du skal kjøre de lange transportetappene, for eksempel på motorvei eller landevei med god standard da det kan være slitsomt å kjøre med taket ned eller dårlig støyisolert suflette.

For det tredje har SLK et nokså lite bagasjerom når taket er nede, men ikke særlig mindre enn mange av konkurrentene. Slå opp taket, og 2 personer kan reise på 2 ukers ferie med bagasje uten problemer.

Nåja. Ikke campingferie med telt, da.

Listen over fordeler er lang, ulempen er at tak-konstruksjonen koster deg noen kroner.

Roadster for langtidsbruk

Det er nettopp ståltaket som skiller SLK fra alle andre. Med denne takkonstruksjonen signaliserer Mercedes at de tenker mer på komfort enn på rene sportslige kjøreegenskaper, og det er nok en god del kunder som gjerne kunne tenke seg en roadster, men som synes det er alt for upraktisk -- særlig hvis man bare har en bil.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer