Plass og komfort

Med en motor som når rødmerket ved 9.000 omdreininger er ikke forutsetningen for komfort de beste i Honda S2000. Da er det bedre tilrettelagt i Audi TT.

Publisert

Både Audi TT Roadster og Honda S2000 utgir seg for å være sportsbiler - og i S2000 er det til de grader rendyrket. Derfor kan ikke S2000 vinne, verken på plass eller komfort.

Rammeverket spiser plass

Med fare for å erte på meg alle Norges TT eiere og entusiaster: Audi TT er ingen sportsbil. Audi har forsøkt, men har ikke lykkes. Derfor vinner den lett over Honda S2000 hva gjelder komfort, og ikke minst plass. Man kan nemlig breie seg ordentlig bak rattet i TT, og mange smårom gjør det til en lett affære å kvitte seg med mobiltelefoner og velfylte lommebøker. Sågar bagasjeplassen er akseptabel med sine 180 liter - og plassen er lett å utnytte.

Slik er det ikke i S2000. Her har du ikke engang et hanskerom, kun et lite rom mellom setene til å legge fra deg solbrillene og capsen du alltid liker å bruke når du kjører sportsbil. Ikke kan du breie deg på samme måte som i TT heller, for i tunnelen mellom setene ligger mye av bilens rammeverk. S2000 virker trang, og omsluttende, mens TT er mer luftig og upersonlig. Likevel fant vi en bedre kjørestilling i S2000 enn i TT, og vi trivdes bedre i japanerens seter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer