Plass og komfort

Det handler om plass og praktiske løsninger, men greier Citroën Xsara Picasso å overbevise - eller er bilen et misforstått bilde av hva små flerbruksbiler egentlig skal være?

Publisert

Malen i klassen tilhører Renault Megane Scenic, og med andre generasjon på plass burde konkurrentene ha hatt nok av tid til å forberede seg og forbedre konseptet.

Derfor stusser vi litt når nyankomne Citroën Xsara Picasso bommer som den gjør - for bilen er ikke noe særlig annet enn en litt stor stasjonsvogn.

Hvor er de praktiske løsningene?

Blant annet kan du bare glemme å flytte baksetene i lengderetningen, og du kan glemme å kunne plassere de slik du selv vil - men du har fortsatt frihet til å kunne ta setene ut og inn uavhengig av hverandre. Og som i Megane Scenic har du også to rom som skjuler seg i gulvet under beina på de som nyter turen på bakerste benk, og selvfølgelig de karakteristiske "flybordene".

Men det er altså på praktiske løsninger at Xsara Picasso ikke kommer til sin rett, og selv om tanken bak den sammenleggbare trillevogna slett ikke er dum er det nok begrenset hvor mange som kommer til å bruke den som akkurat det. Likevel er den såkalte Modulbox slett ingen bortkastet ide, for når den vel er festet på høyre side i bagasjerommet kan du slå den ut og bruke den til å frakte gjenstander som slett ikke tåler å ligge og slenge.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer