Plass og komfort

Ved hverdagskjøring er det første vi la merke til…ingenting. Og i denne sammenhengen er det absolutt en fordel.

Publisert

Lexus RX300 utmerker seg nemlig som en svært komfortabel bil. Sittestillingen er nær perfekt, skinnsetene er silkemyke, og verken motor, girkasse eller hjul gir fra seg støy i nevneverdig grad. Og skal vi framheve et par forhold spesielt, må det være girkassen som sjalter mykere enn det meste vi har vært borti av terrengbiler hittil, og støynivået som er svært, svært lavt. Vanligvis er vindsus et problem for disse høyene bilene, så ikke med Lexus.

Et surt støt

Også fjæringskomforten er nydelig i alle hastigheter, men likevel finnes det klare rom for forbedringer. Vi nevnte sittestillingen som svært god. Ved hverdagskjøring. Kjører du litt mer aktivt -- og det innbyr bilen i høyeste grad til -- er den skarpe kanten på midtkonsollen svært merkbar, og ble nevnt av 3 av redaksjonens testere. Den treffer nemlig rett under kneet på utsiden av leggen, og er slett ikke behagelig å stifte bekjentskap med.

I tillegg savner vi dybdejustering av rattet, to av testpersonene hadde litt problemer med å finne en behagelig rattposisjon. Endrer du høyden på rattet, endrer du nemlig vinkelen også.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer