Plass og komfort

Vi har i tidligere tester roset 3-serien for god komfort, og ser ingen grunn til å endre dette særlig nå.

Publisert

Et utbredt fenomen på stasjonsvogner er nemlig at støynivået i kupeen økes betraktelig som følge av dårligere støyisolasjon mot bakhjulene. Og joda, litt rumlestøy kan nok høres, men på langt nær nok til å skape nevneverdig irritasjon. Faktisk er et annet rumlestøyproblem i 3-serien, nemlig rumlestøy/ressonans fra fremdekkene, redusert -- kanskje som følge av endret akustikk i den større kupeen i stasjonsvognene?

Fjæringskomforten finner vi også lite å utsette på, og jo høyere hastighet desto mer komfortabelt blir det. I lavere hastigheter kan bilen -- særlig når den er utstyrt med sportsunderstell som vår testbil var -- bli litt stumpete på små, krappe dumper.

Dårlig plass, god utnyttelse

I fremsetene er det ingen som klager. Men i baksetet blir det dårlig med benplass dersom den som sitter i forsetet er over 180 - 185 og som følgelig må utnytte plassen fremme. Baksetet er også litt i trangeste laget for tre voksne.

Selv om bagasjeplassen bare kan karakteriseres som "brukbar" sammenlignet med konkurrentene (se tabell på 8786">denne lenken), ligger i styrken i hvor mye plass du har tilgjengelig, men hvordan den kan utnyttes.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer