Plass og komfort

I tidligere tester av Citroën Xsara har vi pekt på at komfort er en av bilens sterkeste sider. Og det er med visse endringer at vi opprettholder dette synet.

Publisert

På bensindrevne varianter av Xsara er nemlig det nærmest totale fraværet av støy en vesentlig trivselsfaktor. En ting er at dieselmotorer knatrer adskillig mer ved tomgang enn en bensinmotor, men i Xsara er problemet også en god del resonansstøy ved lave turtall. Det høres nærmest ut som om du skal strupe motoren selv om det langt fra er tilfelle.

Men dieselmotoren bidrar også til økt komfort, særlig ved landeveiskjøring, der femtegiret ligger inne jevnt og trutt uten behov for sjalting.

Fører i fokus

Førermiljøet i Xsara er enkelt og oversiktlig, og forsetene byr på behagelig sidestøtte og en god sittestilling. Ingen forskjell på HDI og de bensindrevne her, ei heller i baksetet, som godt kan tåle tre yngre personer. For tre voksne blir det imidlertid trangt.

Rommelig bagasjerom

Bagasjerommet er på typisk fransk maner av det rommelige slaget, og siden Xsaras hjuloppheng er av den kompakte multilink-typen krever det heller ikke særlig mye plass. Bagasjerommet er dermed lett å utnytte, og et bagasjevolum på hele 517 liter (VDA) er definitivt blant de største i klassen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer