Plass og komfort

Vi har målt, kjørt og analysert - holder plassen og komforten i Accord mål?

Publisert

Vi vil vegre oss mot å kalle Honda Accord rommelig, for det er den ikke. Og vi må spørre oss selv om hva målsetningen til Honda er med Accord 2.0 ES, for dersom målsetningen er å lage en luksusutgave av Accord - og Honda tror at luksus er synonymt med utstyr - må vi nok be dem om å revurdere.

For hva i all verden er vitsen med et plass-sløsende soltak når bilen er utstyrt med klimaanlegg? Og hvorfor greier ikke Honda å lage et elektrisk justerbart førersete som ikke raver til himmels?

Dårlig takhøyde

Uten unntak forsøkte vi å justere setet ned hver gang vi satt oss inn bak rattet i Accord 2.0 ES, og resultatet var hver gang det samme. For det eneste som skjedde var at vinkelen på sitteputen ble brattere, og at kjørestillingen mildt sagt ble ukomfortabel. Derfor var eneste løsning å igjen heve setet - med det som resultat at hodet subbet i taket - takket være et soltak som få, om noen, kommer til å bruke uansett.

Merkelig er det også at Honda som fint greier å lage motorer som uanstrengt kan snurre i opp mot 10.000 omdreininger i minuttet, ikke har den rette kompetansen til å lage en elektrisk setejustering som ikke tar så mye plass som den gjør i Accord ES. Vår råd er enkelt, dytt elektromotorene inn i setet, og ikke bygg setet oppå motorene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer