Plass og komfort

BMW 3-serie stasjonsvogn utmerker seg med sin kvalitetsfølelse og komfort, men bagasjerommet setter begrensninger.

Publisert

Innsiden av bagasjerommet på 3-serie Touring ser ut som innsiden av en ekslusiv smykkeeske. Her finner du ikke billig, skromlete hardplast, men dype tepper i velur. Hjulhus, innsiden av bakluken og gulvet - alt er drapert i dette eksklusive - men mildt sagt noe upraktiske materialet til stasjonsvognsbruk.

Luksusstasjonsvogn

Nå skal det likevel legges til at BMW aldri har hatt noen ambisjoner om at 3-serie Touring skal brukes til å drasse rundt på våte og gjørmedryppende gummistøvler eller regntunge sementsekker. BMW 3-serie Touring er ment å være en eksklusiv stasjonsvogn, hvor lasterommet nok i første rekke er egnet for frakt av antikviteter og malerier signert Monet, Munch eller van Gogh.

Og at bagasjerommet ikke er egnet til å frakte de største laster bekreftes da også tydelig av plassutnyttelsen. Her tar bakhjulsoppheng og bakhjulene stor plass, og volumet er da heller ikke mer enn beskjedne 435 liter. Lite når vi vet at baksetet er flyttet frem 12 millimeter i stasjonsvognen for å få mer plass, og når sedanen sluker 440 liter...

Delt bakluke

Trass i at de færreste nok noensinne kommer til å legge ned baksetene, er de delt i forholdet 60/ 40 - og du kan fint legge de ned uten å ta av hodestøttene. Gulvet blir dessuten helt flatt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer