Plass og komfort

I likhet med sin halvsøster Celica Coupe, byr Celica cabriolet på en fin balanse mellom sportslige kjøreegenskaper og komfort.

Publisert

Men plass er det verre med. Kalesjen er motorisert, og er enkel å ta opp og ned. Men skal det se pent ut, må du likvel ut av bilen for å legge på et overtrekk over kalesjen når du har slått den ned. Operasjonen er svært enkel; klips på to trykknapper og en borrelås, og du er ferdig.

Kalesjen går ned mellom bagasjerommet og bakseteryggen. I forhold til Coupeen stjeler kalesjen i cabrioleten mest plass i baksetet – som kanskje ikke benyttes særlig flittig uansett. Og i baksetet i Celica cabriolet vil du helst slippe å sitte. Ikke fordi benplassen er så dårlig – det er den faktisk ikke – men rett og slett fordi bakseteryggen er svært rett og kort.

Det er slett ikke behagelig å sitte der bak. I tillegg stjeler fremseteryggen så vidt mye utsikt at passasjerene bak ikke ser stort annet enn skinnsetene foran – og åpen himmel over seg.

Utmerket balanse

Når det gjelder komfort for de to foran, er det en helt annen verden. Setene er fantastiske, og gir svært god lår- og sidestøtte, samtidig er stoppingen behagelig fast. Men i vår testbil var skinnsetene sorte, det nærmest freste under lårene når vi satte oss inn i en solvarm bil…

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.