Plass og komfort

En bil med tre dører kan aldri bli like praktisk som en med fem. For mens de som skal oppsøke baksetet på Freelander kan åpne døren og enkelt stige ombord, må man klatre og bakse litt mer i Freelander Open Air.

Publisert

Likevel er det liten grunn til å sutre når man først har kommet på plass. For både hode og ben har mer enn nok med luft, og baksetet er slett ikke ukomfortabelt, selv om vi nok savnet litt mer sidestøtte både til rygg og lår.

God kjørestilling

Foran er det heller ikke så mye å klage på hva gjelder plass og komfort. Det er enkelt å finne en god kjørestilling, men setene kunne godt vært utstyrt med en litt lengre sittepute og bedre korsryggstøtte. Likevel er det lett å trives bak rattet i Freelander, trass i at enkelte brytere er plassert på steder som krever tilvenning og lange armer.

Fast fjæring

Hva så med komforten? Joda, Freelander Open Air er i hovedsak skapt for bruk på asfalterte underlag. Derfor er ikke bilen så myk og ustødig som mange andre firehjulstrekkere. Store ujevnheter sluker den effektivt, mens den sliter litt mer med små og skarpe ujevnheter i lav fart.

Heller ikke støynivået er egnet til å skape uhygge, men når du akselererer hardt er det en hard metallisk klang som mer høres ut som skjebnesymfonien enn et lystig stykke for fløyte.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer