Plass og komfort

Skinn, automatgear og klimaanlegg. Kan det bli bedre? Javisst…

Publisert

I alle fall når modellbetegnelsen starter med BMW 5hundreogettellerannet. Både i for- og baksetene er plassen tilstrekkelig, og sammenlignet med de argeste konkurrentene i form av Audi A6 og Mercedes E-klasse har vi for vane å hevde at BMW’en i alle fall har en bedre fjæringskomfort enn Audi A6. Plassmessig har BMW 5-serie noe bedre plass i baksetene, men dårligere plass i bagasjerommet enn sine konkurrenter.

Nå har vi tidligere rost både 1386">BMW 520 og 291">BMW 523 Touring, de av våre lesere som har fått med seg disse testene skal ikke plages med å lese de samme linjer igjen.

Diesel-komforten

Men det er noe spesielt med dieselmotorer, i alle fall når de blir så vidt kraftige som denne BMW-dieselen. For joda; du må finne deg i å trekke en engangs plasthanske på hånden når du skal fylle illeluktende drivstoff på bilen, og joda, du må finne deg i en viss dieselknatring når du kjører på tomgang.

Men dieselens rytme, den bunnsolide draget på alle turtall er unikt. Dette er bilen som virkelig kan kjøres stille og rolig, du gliiiiiiir av gårde på 1.500 o/min i nesten enhver sammenheng, og motorstøyen glimrer totalt med sitt fravær.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.