Plass og komfort

En romslig kupe, komfortable seter og myk fjæring. Er det nok til å gjøre Aleroen til en komfortabel landeveismaskin, og hvordan er egentlig finishen?

Publisert

Chevrolet Alero er i første rekke en rommelig og komfortabel bil. Støynivået er relativt lavt, og den firesylindrede rekkemotoren med to balanseaksler går vibrasjonsfritt. Fjæringsoppsettet er av den myke sorten, og bilen kan derfor virke litt duvende over lange ujevnheter. Likevel sørger fjæringen for at en tur langs norske, neglisjerte, bygdeveier slett ikke blir noen ukomfortabel affære.

Gode seter, men hvor er hodestøttene?

Bak rattet er det lett å trives i Alero. Den riktige kjørestillingen er lett å finne, samtidig som forsetene er komfortable. Vi kunne likevel ha ønsket oss justerbar korsryggstøtte.

Bak vil heller ikke noen voksne lide noen nød. Benplassen er generøs, samtidig som takhøyden absolutt holder mål - og tre voksne i bredden går uten at det blir for intimt. Sittekomforten i baksetet er dessuten bra, men vi savner bedre sidestøtte til lårene og ryggen. Kritikk skal Chevrolet dessuten ha for at de ikke har utstyrt Alero med hodestøtter. Løsningen som er valgt, med integrerte hodestøtter i bakseteryggen, har knapt noen effekt for å begrense nakkeslengskader dersom du skulle bli påkjørt bakfra.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.