Plass og komfort

Japanske biler har aldri vært kjent for å ha best komfort, men på mange måter overrasket Lexus -- til den grad at den også stilte sin bayerske kollega i skyggen...

Publisert

Og det var i første rekke fjæringskomfort som var IS 200 sin sterkeste side. Særlig over mindre dumper, tverrgående skjøter og "vaskebrett" på neglisjerte fylkesveier fløt Lexus'en over dumpene uten et knyst.

På store dumper og ujevnheter var det mindre og knapt registrerbare forskjeller mellom de to bilene, mest pluss i margen får BMW'en på grunn av sin imponerende retningsstabilitet.

RRRRrrrrrr....

Støynivået er definitivt høyest i Lexus IS200 -- særlig ved kjøring i høyere hastigheter, og spesielt under akselerasjon. Men under akselerasjonen er støyen fra motoren bare et pluss, Toyotas rekkesekser har en skikkelig grrrrrrom lyd! Derimot ble det mer slitsomt ved motorveikjøring, da dekkstøyen slo godt inn i kupéen.

Det er fin låt i BMW's rekkesekser også, men den er adskillig mer diskre, og høres mer ut som en velsmurt symaskin enn som en R-trimmet sportsvogn. Men støynivået er et helt annet, og på motorveien er det knapt hvisking som slipper inn i kupeen. Mer merkbart er resonanns-støyen ved lave trutall i lave hastigheter, et fenomen vi også bemerket under vår prøvekjøring av BMW 316.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer