Og det var i første rekke fjæringskomfort som var IS 200 sin sterkeste side. Særlig over mindre dumper, tverrgående skjøter og "vaskebrett" på neglisjerte fylkesveier fløt Lexus'en over dumpene uten et knyst.
På store dumper og ujevnheter var det mindre og knapt registrerbare forskjeller mellom de to bilene, mest pluss i margen får BMW'en på grunn av sin imponerende retningsstabilitet.
RRRRrrrrrr....
Støynivået er definitivt høyest i Lexus IS200 -- særlig ved kjøring i høyere hastigheter, og spesielt under akselerasjon. Men under akselerasjonen er støyen fra motoren bare et pluss, Toyotas rekkesekser har en skikkelig grrrrrrom lyd! Derimot ble det mer slitsomt ved motorveikjøring, da dekkstøyen slo godt inn i kupéen.
Det er fin låt i BMW's rekkesekser også, men den er adskillig mer diskre, og høres mer ut som en velsmurt symaskin enn som en R-trimmet sportsvogn. Men støynivået er et helt annet, og på motorveien er det knapt hvisking som slipper inn i kupeen. Mer merkbart er resonanns-støyen ved lave trutall i lave hastigheter, et fenomen vi også bemerket under vår prøvekjøring av BMW 316.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger