Plass og komfort

Enkelte vil utvilsomt mislike innslaget av sølvfaget lær på rattringen, eller speedometeret som minner om en chronograf - mens andre vil elske det.

Publisert

Form og design kan ofte gå på akkord med det praktiske, og det gjør det i Lexusen. For om instrumentene med speedometeren i chronografdesign er aldri så tøft, er det også aldri så uleselig. Inne i speedometeret finner man nemlig tre bittesmå målere; en for vanntemperatur, en annen for ladespenning og en for øyeblikkelig forbruk.

Og det forundrer oss, for det er snodig at Toyota - som ellers er svært så dyktige på ergonomi og førermiljøer - tilsynelatende har mistet hodet når de tegnet instrumentene til IS 200. Vel er ikke de tre instrumentene av de viktigste, men faktum er at de forstyrrer når man skal lese av hastighet eller turtall.

Rent bortsett fra instrumentene er det likevel lite å utsette på interiøret i Lexus. Bryterne, som du også finner igjen i Corolla, sitter lett tilgjenglig og logisk plassert.

Mye plass, men ikke til bagasje

IS 200 er med sine 4,4 meters lengde en kompakt bil, og det er tydelig at Lexus har prioritert plass til de reisende før de reisendes bagasje. For i baksetet er plassen bra både til hode og ben, det eneste som sjenerer er lårstøtten som blir i snaueste laget. Også foran kan man breie seg, og sportssetene gir bra sidestøtte til ryggen og lårene. Derfor er IS 200 en komfortabel bil for de reisende.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer