Form og design kan ofte gå på akkord med det praktiske, og det gjør det i Lexusen. For om instrumentene med speedometeren i chronografdesign er aldri så tøft, er det også aldri så uleselig. Inne i speedometeret finner man nemlig tre bittesmå målere; en for vanntemperatur, en annen for ladespenning og en for øyeblikkelig forbruk.
Og det forundrer oss, for det er snodig at Toyota - som ellers er svært så dyktige på ergonomi og førermiljøer - tilsynelatende har mistet hodet når de tegnet instrumentene til IS 200. Vel er ikke de tre instrumentene av de viktigste, men faktum er at de forstyrrer når man skal lese av hastighet eller turtall.
Rent bortsett fra instrumentene er det likevel lite å utsette på interiøret i Lexus. Bryterne, som du også finner igjen i Corolla, sitter lett tilgjenglig og logisk plassert.
Mye plass, men ikke til bagasje
IS 200 er med sine 4,4 meters lengde en kompakt bil, og det er tydelig at Lexus har prioritert plass til de reisende før de reisendes bagasje. For i baksetet er plassen bra både til hode og ben, det eneste som sjenerer er lårstøtten som blir i snaueste laget. Også foran kan man breie seg, og sportssetene gir bra sidestøtte til ryggen og lårene. Derfor er IS 200 en komfortabel bil for de reisende.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger