De fleste har hørt historiene om fjæringskomforten i Citroën, og Xantia er ikke noe unntak i så måte. De eneste hullene den ikke greier å glatte ut er smilehullene til sjåføren, der han eller hun nærmest svever bortover landeveien. For når ujevnhetene er lange er det ikke mange biler som engang kommer i nærheten av Xantia i å takle veienes alt annet enn slette natur. Men det er på landeveien.
For om smilehullene ikke forsvinner, blir de definitivt mindre etter hvert som hullene i vegbanen vokser, og byen begynner å vokse opp utenfor vinduene. Over de verste ujevnhetene opplevde vi et understell som kvitterte med skarpe smell og urovekkende risting. Likevel er fjæringskomforten i Xantia langt bedre enn på mange andre biler det er naturlig å sammenlikne den med.
Bra seter
Men komfort er mer enn fjæring, og i så måte har ikke Xantia mye å frykte. Forsetene gir god sidestøtte til lår og rygg, samtidig som korsryggstøtten er bra. Likevel brukte vi litt tid på å finne en komfortabel kjørestilling bak rattet i Xantia. Problemet var at når vi satt med riktig avstand til pedalene, ble rattet for langt borte. Det kunne Citroën enkelt ha rettet opp ved hjelp av lengdejustering av rattet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger