Plass og komfort

En stasjonsvogn byr i første rekke på fleksible løsninger. Baleno stasjonsvogn har samme lengde som for eksempel Ford Focus, Opel Astra og Citroën Xsara -- greier den å hamle opp med plassen i disse?

Publisert

Velger du deg en stasjonsvogn, er det gjerne et uttrykk for en aktiv livsstil, der du stadig har behov for god plass og enkle stueløsninger. Hva kan være mer aktuelt enn en stasjonsvon når du har aktive småbarn?

Men i mange tilfeller viser det seg at en sedan eller kombikupe fra samme karosseriserie har vel så god plass i volum -- det er fleksibiliteten som står øverst på lista for stasjonsvogn-kunden.

4WD stjeler plass

I Balenoens tilfelle er det fleksibiliteten som er dens beste våpen. Å hamle opp med bagasjeromsslukere som Citroën Xsara, Peugeot 306 og Opel Astra er nemlig en oppgave Baleno ikke makter. I første rekke skyldes det at firehjulstrekken stjeler plass under bagasjerommet -- i motsetning til sine forhjulsdrevne konkurrenter skal Baleno ha plass til en mellom- og bakaksel, der mellomakselen til alt overmål er utstyrt med en differensialbrems.

Dermed taper Suzukien fort kampen, men til dens forsvar skal det tilføyes at bagasjerommet har en grei og oversiktlig stueplass, at lasteterskelen ikke er for høy, og at det er enkelt å utnytte den plassen som er i bagasjerommet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer