Plassmessig er derfor ikke Imprezaen blant de aller beste. Bagasjerommet svelger riktignok 400 liter, men problemet er plassutnyttelsen. Ikke bare tar hjulhusene mye plass, vinkelen på bakruten er også for spiss, slik at du kan fåproblemer med å frakt store kolli.
En annen ting som taler imot Impreza som stasjonsvogn er plasseringen av baklysene. De stjeler nemlig plass i underkant av bagasjeromsåpningnen, og sørger for at du må løfte høyt når brede kolli som kofferter og liknende skal på plass i bagasjerommet.
Plassen i baksetet for dårlig
Heller ikke plassen i baksetet er så mye å skryte av. For langbeinte nordmenn blir nemlig benplassen i snaueste laget, men takhøyden er levelig. Baksetene faller dessuten igjennom med for dårlig lårstøtte og sidestøtte.
Det kan man imidlertid ikke kritisere forsetene for. De har både bra side- og lårstøtte. Kjørestillingen i Impreza er dessuten god, og du har bra oversikt fra førerplassen.
Komfortabel
Trass i at små, skarpe, ujevnheter ikke er fjæringens sterke side, er Impreza en komfortabel kjøremaskin. Lange ujevnheter takler nemlig understellet uten problemer, og støynivået er lavt. I den sammenhengen skal vi naturligvis skynde oss å legge til at "vår" bil stod på myke vinterdekk og at mye av kjøringen foregikk på snødekte veier, det kan derfor godt hende at støynivået inne i bilen blir høyere når vinterhjulene settes bort og de hardere sommerdekkene settes på.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger