Dersom du setter pris på den komfortable og lydløse persontransporten, tilfredsstiller Sonata nemlig de fleste krav i så måte. Støynivået er svært lavt, både vei- og vindstøy er dempet på en grundig måte. Det eneste som slår gjennom enkelte ganger, er motorstøyen, særlig under akselerasjon.
Toliteren har nemlig en hard gange på høye turtall, og lyden av denne trenger gjennom tilsyneatende tykke lag av støyisolering.
Som på puter
Den typisk europeiske faste fjæringen finner du ikke i Sonata. Bilen er mer amerikansk orientert i så måte, med en nesten duvende gange over mindre dumper. Over større dumper blir fjæringen fastere, men de myke setene filtrerer vekk nær sagt enhver ubehagelighet.
Det største problemet med Sonataen er faktisk i lave hastigheter -- og særlig over fartsdumper -- da bilen kan bli så myk at den slår nesa nedi asfalten når du kommer deg over dumpen.
Japansk førermiljø
Hyundai startet med lisensproduksjon av eldre Mitsubishi, og det finnes klare tegn på inspirasjon fra japanske bilprodusenter ed hensyn til førermiljøet. Det er av typen du kan skil rett inn i, alle bryter finnes der du forventer dem, og førermiljøet virker kjent og familiært. Ikke akkurat spennende, men det fungerer svært godt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger