Plass og komfort

Det er ikke mye som minner om "amerikansk komfort" i Chrysler Stratus. Uten at det er særlig bekymringsfullt.

Publisert

Stratus er nemlig europeerer god som noen, og bør heller sammenlignes med en Ford, en Opel, en Peugeot, eller for den saks skyld med en japansk mellomklassbil. Og dermed er den typisk amerikanske oppførselen borte -- på godt og vondt.

Over tverrgående asfaltskjøter og skarpe dumper, kan man nemlig tydelig høre at hjulopphenget i Stratusen jobber nokså intenst, men det blir sjelden særlig merkbart. Større dumper slukes nokså kontant, igjen på en markaant måte, uten at det blir særlig ubehagelig av den grunn.

Mykt rumpefor

Mye av dette må setene ta æren for. De har nemlig en myk stopping, mens sidevangene er relativt faste. Dersom du misliker myke seter intenst, vil du kanskje synes at setene er for myke, men vi er av den oppfatning at setene har en god balanse mellom det myke og det faste.

Sitteputen er i tillegg lang nok til å gi god lårstøtte til personer på rundt 185 cm (minst). Vi savner imidlertid litt bedre korsryggstøtte. Dessuten kunne justeringsmulighetene for ratt og sete vært enda litt bedre -- de fleste vil nok finne en sittestilling som fungerer brukbart, men enkelte savner muligheten til å vinkle sitteputen ytterligere.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer