Plass og komfort

Galloper Super Exceed fyller drøye åtte kvadratmeter vei, derfor bør også plassen være tilstrekkelig. Er den det, og hvordan var egentlig komforten på begynnelsen av 90-tallet?

Publisert

Det er høyt under taket i Galloper Super Exceed, og store vindusflater sørger for at mye lys slipper inn. Derfor virker det som om man har masser av plass, og det har man også. Både benplass og skulderbredde for de to på første rad er tilstrekkelig.

Harde benker

Tvinges man til å klatre inn gjennom bakdørene bør man heller ikke sutre over plassen, men man bør definitivt grine over baksetene. For ikke bare er de harde, de er dessuten ukomfortable - og gir elendig støtte til lår og rygg.

Da er setene foran bedre. Her er sidestøtten upåklagelig, men korsryggstøtten burde vært bedre.

Mye last, få laster

Når ferieturen står for døren og lasset med kofferter, bager og provisoriske bæreposer tårner seg opp er gode råd dyre - og en vanlig familiebil ville knelt bare ved tanken. Galloper lar seg knapt affisere, og med muligheten til å kunne slepe med seg 555 kilo nyttelast burde den heller ikke det. Bagasjerommet er dessuten stort, men som på alle biler av denne typen blir det høyt å løfte bagasjen.

Fylles bagasjerommet til bristepunktet og haugen med bagasje ikke ser ut til å ha minsket, er det fortsatt ingen grunn til å kaldsvette. Etter bilen kan du nemlig henge tre tonn, og fortsatt kjøre smilende avgårde.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer