Egentlig har det ikke vært noen stor hemmelighet. Suzuki og Toyota har lenge pratet om et ytterligere samarbeid, og i 2019 ble dette vedtatt:
Suzuki skal få selge Toyotas ladbare hybridbiler under eget emblem, mens sistnevnte skal få selge Suzukis småbiler under sin logo. For oss vil dette først og fremst bety at en av de absolutte bestselgerne på markedet, Toyota RAV4, også vil selges som Suzuki RAV4.
Tabellene under viser hvor mye mer bare modellen RAV4 har solgt enn hele Suzuki til sammen i Norge, siden 2015:
Bestselger
Toyota RAV4 var Norges femte mest solgte bil i fjor, kun slått av fire elbiler. Det var dessuten før SUV-en ble tilgjengelig som ladbar hybrid. For bare 14 dager siden var det en stor Norges-nyhet da prisen ble klar på Toyota RAV4 plug-in hybrid:
Prisen for innstegsmodellen starter på 468.000 kroner. SUV-en har en rekkevidde på 6,5 mil, et klasseledende lavt utslipp på 29 gram CO₂ per kilometer og et forbruk på 0,13 liter på mila - alt målt etter den nye WLTP-normen. Minuset med den ladbare versjonen er et noe mindre bagasjerom.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger