Porsche Macan er så bra som vi håpet

Skal bli selskapets nye storselger.

LIGNER: Porsche Macan har store likhetstrekk med storebror Cayenne.  Foto: Frank Ratering
LIGNER: Porsche Macan har store likhetstrekk med storebror Cayenne. Foto: Frank Ratering Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Markedet for premium-SUV-er bare øker og øker. Nå kommer Porsches bidrag, og vi har prøvekjørt bilen som skal bli den mest sportslige bilen i klassen for kompakt-SUV.

En titt på de tilgjengelige motoralternativene gir klare signaler om hensiktene med bilen.

I Norge starter bilen på rundt 800.000 kroner. Da får du med en 211-hesters motor med mer enn nok dreiemoment til å ha det morsomt. Dersom du er en gjennomsnittskunde av slike biler, legger du til utstyr for rundt 150.000 kroner.

Bilen lanseres i Norge 5. april, og til nå er alt som kan leveres frem til september allerede solgt.

LES OGSÅ: Slik blir Porsche Macan

Kjent førermiljø

Innvendig virker alt kjent. Det er som å komme tilbake til et sted vi har vært før. Knappene sitter der de alltid har gjort i en Porsche, og tenningsnøkkelen har selvfølgelig sin faste plass på venstre side av rattet. Damestemmen i navigasjonssystemet er også kjent, og det er nesten så vi sier takk for sist.

Materialvalg og opplevd kvalitet er akkurat som i alle andre biler fra Porsche, så Macan bærer på ingen måte preg av å være et spareprodukt. Effektiviteten og kostnadsbesparelser er gjort helt andre steder – i produksjonslinjen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer