Porsche 911 er bilen som har blitt kåret til verdens mest sexy, den har pirret utallige hjerter og vært beryktet for sine kjøreegenskaper. Men det viktigste av alt, er at den hele tiden har vært en ekte sportsbil.
Stabilitetskontroll
Dessverre er det iferd med å endre seg. Dagens 911 er nemlig så fullstappet med elektronikk at den har blitt lettkjørt, og i oktober blir det verre. Da kommer 911 med PSM - et system som skal sørge for at bilen retter opp dine feil. Merker elektronikken at du har for stor hastighet inn i kurven, bremser den selv opp ett av hjulene slik at bilen holder seg stabil. Går det fremdeles for fort, reduseres gasspådraget.
Firehjulsdrift
Nytt i oktober er det også at 911 kan leveres med firehjulsdrift. Systemet har viskosekobling på mellomakselen og fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel. Fordelene skal være bedret traksjon og forbedrede kjøreegenskaper, noe man kan trenge i en bil med 300 hester og 350 Nm i dreiemoment.
Automatgear
Tiptronic S er ikke noe nytt og spennende. Boxster har hatt systemet siden lansering, det nye er at det i oktober også kommer på 911. Tiptronic S er et automatgear hvor man med hjelp av knapper på rattet kan geare opp eller ned alt etter hjertets lyst og veiens beskaffenhet. Blir man lei, setter man bare gearspaken i "D" og tusler hjem.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger