Colt kom på markedet i siste halvdel av 2004. Siden har den vært relativt uforandret. Det betyr at det er på tide med noen grep for å holde modellen aktuell. Noen helt ny modell er det derfor ikke, men snarere en svært omfattende facelift, slik flere og flere produsenter har begynt med.
Ny snute
Mest iøynefallende er fronten. Snuten er nå lik den vi finner på nye Lancer. Også hekken er blitt annerledes og det er først og fremst på proporsjonene det er mulig å kjenne igjen Colt utenfra.
Mer stillegående
Også innvendig har man gjort en del endringer for å heve inntrykket. Først og fremst går det på nye materialer og detaljer. De grunnleggende formene kjenner vi igjen fra dagens modell. Mitsubishi hevder å ha lagt mye vekt på å forbedre støydempingen, noe som sikkert ikke er så dumt.
Diesel forsvinner
Motorutvalget er omtrent det samme, men dieselmodellen har forsvunnet, antakelig på grunn av utslippskrav. Tre bensinmotorer er tilgjengelig, på 1,1, 1,3 og 1,5 liter med henholdsvis 75, 95 og 109 hester.
Den nye utgaven av Mitsubishi Colt kommer til Norge i november. Til våren er det klart for spesielle lavutslippsutgaver med både automatisk start-stopp-teknikk og regenerering av bremsekraft. Disse vil baseres på de to minste motorene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger