Priser og motoralternativer

Med et bredt motorprogram, som blant annet inneholder fine dieselmotorer, og priser omtrent som Audi A4, skal 9-3 SportCombi konkurrere om kundene som er villig til å betale litt ekstra.

Publisert
Sist oppdatert

Og prisene ligger over den litt mindre Volvo V50. Billigste bensinbil er som nevnt 1,8-literen til 315.000 kroner, mens billigste dieselversjon er en 1,9-liter med 120 hestekrefter til 353.000 kroner. Den spreke bilen du ser på bildene, og eneste bil vi fikk prøve under lanseringen, er en 9-3 SportCombi Aero 2,8 TS til 645.000 kroner.

To dieselalternativer

Mellom 1,9 Tid og 1,9 Tids skiller det en s i modellbetegnelsen og 30 hestekrefter. Førstnevnte er en 120-hester som leverer 280 Nm fra 2.000 o/min. Den sterkeste utgaven stiller med 150 hestekrefter og 320 Nm fra 2.000. Begge kommer standard med sekstrinns manuell girkasse, og den kraftigste kan også leveres med en automatgirkasse med like mange trinn. Partikkelfilter er standard på begge motorene.

Begynner uten

På toppen av bensinmotorutvalget troner den nye 2,8-liters V6 turbomotoren. Rekken av bensinmotorer begynner uten turbo, 1,8-literen på 122 hestekrefter er innstegsmodellen. De tre midterste alternativene er forskjellige versjoner av en 2-liters motor, alle med turbo. Modellbetegnelsene er litt forvirrende, men den som heter 1.8t er en versjon med 150 hestekrefter. 2.0t leverer 175 hestekrefter, og 2.0T er den gamle Aero-motoren på 210 hestekrefter. Alle de tre turbomotorene leverer dreiemoment over gjennomsnittet.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.