Priser og motorer

Billigste C2 koster 144.900 kroner, dyreste koster 55.000 kroner mer – og ingen av dem har klimaanlegg.

Publisert
Sist oppdatert

Minste motor er en 1,1-liter på 61 hestekrefter. Vi fikk ikke kjørt denne i Frankrike, men et dreiemoment på 94 Newtonmeter (Nm) antyder at dette er en versjon for de som aksepterer å bruke girstangen flittig.

Med spoiler

Neste motor er en 1,4-liter på 75 hestekrefter. Den har et dreiemoment på 118 Nm, og er nok det alternativet de fleste vil velge. Den vil leveres med utstyrpakken VTR, og kan leveres med og uten Citroëns Sensodrive-girkasse med automatisert kløtsj og mulighet for automatiske girskift.

Sensodrive-kassen stjeler litt akselerasjon ved å bruke tid på girskiftene, men komfortfortrinnet med automat-funksjonaliteten for bykjøring veier godt opp for det. Sensodrive koster 5.000 kroner ekstra, og du får også sjaltehendler bak rattet og et litt lavere drivstofforbruk på kjøpet.

Med spoiler og hestekrefter

Vår lille favoritt ble naturlig nok 1,6-literen med 110 hestekrefter. Den er stivere, føles mer direkte og er mye sprekere. Den er en seriøs utfordrer til Toyota Yaris T-sport og Ford StreetKa. Sensodrivekassen er nok mer utilpass med denne motoren, av og til føltes det som evigheter å vente på at kassen somlet seg fra ett gir til et annet. Litt raskere gikk det ved å gå litt av gasspedalen, men den store rallyfølelsen uteble på grunn av girkassen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer