Peugeot 207 CC er utstyrt med flere motorer som gjør det mulig å holde prisen på et fornuftig nivå. De to bensinmotorene er nyutviklede og stammer fra motorsamarbeidet mellom Peugeot og BMW.
Det blir for øvrig første gang for Peugeot i Norge at man får dieselmotor på en coupé-cabriolet. Den populære 1,6 HDi med 109 hestekrefter, som er blant bestselgerne på både 307 og 407, kommer selvsagt med partikkelfilter som standard. Maks dreiemoment på 240 Nm (260 Nm ved overboost funksjon) nås ved 1.750 omdreininger.
Motorer
1,6 bensin 120 hk (160 Nm) med 5-trinns manuell girkasse (0,65 l/mil 155 g/km)1,6 bensin 120 hk (160 Nm) med 4-trinns automatisk girkasse (0,72 l/mil 173 g/km)1,6 bensin turbo 150 hk (240 Nm) med 5-trinns manuell girkasse (0,72 l/mil 171 g/km)1,6 HDi 109 hk (240 Nm) med partikkelfilter og 5-trinns manuell girkasse (0,52 l/mil 136 g/km)
Priser
1,6 bensin 120 hk med 5-trinns manuell girkasse kr. 263.900,-1,6 bensin 120 hk med 4-trinns Porsche Tiptronic automatgirkasse kr. 287.900,-1,6 HDi 109 hk med partikkelfilter og 5-trinns manuell girkasse kr. 279.900,-1,6 turbo bensin 150 hk med 5-trinns manuell girkasse kr. 320.900,-
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger