...Mazda kommer godt fra det rent prismessig...
Tre utstyrsnivåer og fire motorer blir tilgjengelige. Billigst blir en 1,8-liters bensinmotor med Go utstyrsnivå. Da får du 120 hestekrefter og det aller nødvendigste utstyret, altså manuelt klimaanlegg, 16-tommers aluminiumsfelger og radio/cd-spiller med 4 høytalere.
Advance
Beveger vi oss litt oppover på utstyrsstigen, blir ting litt mer trivelige og valgene litt flere. Ting som tosoners klimaanlegg, 17-tommers aluminiumsfelger, cd-veksler, regnsensor og fartsholder følger med utstyrsnivået Advance. Oppgraderer du til Advanceplus, får du i tillegg med parkeringssensorer foran og bak, bi-xenon, adaptive kurvelys, blåtanntilkobling for mobiltelefon og et kraftig stereoanlegg.
Toppmodellen

Den største bensinmotoren på 2,5 liter og 170 hestekrefter og toppnivået Sport er gjensidig og utelukkende tilknyttet hverandre. Det betyr at sprek styling og store 18-tommers felger vil avsløre den sprekeste 6eren. 403.000 kroner er prisen på denne.
Stasjonsvogn
Stasjonsvogntillegget blir på 10.000 kroner og det betyr at 318.000 kroner er prisen for en stasjonsvogn med Advance utstyrsnivå og 2,0 liters dieselmotor på 140 hestekrefter.
Bensin for de få

En 2,0-liters bensinmotor med 147 hester er også tilgjengelig, men med en merpris på rundt 15.000 kroner sammenlignet med overnevnte dieselmotor, blir den for de spesielt interesserte.
Tar vi en kjapp titt på konkurrentene, ser vi at Mazda kommer godt fra det rent prismessig. For 270.000 kroner har du svært få gode alternativer hos konkurrentene. En Volkswagen Passat koster eksempelvis omtrent det samme som billigste Mazda 6, men har da betydelig mindre motor og utstyrslisten er langt fra imponerende.
Mazda 6 kommer til Norge i mars/april.
Store bilder fra lanseringen finner du her.