Dette er riktignok en sannhet med modifikasjoner. I 1997 benyttet Chrysler Detroit-utstillingen til å vise en verdensbil, som skulle være billig å produsere, og dermed skaffe Chrysler innpass i markeder som Kina og India.
Selv om det er langt frem til verdensbilen er en realitet, slo designet på denne modellen an, og Chrysler har senere vist både en Pronto Coupe og en roadster på samme lest med samme navn.
Denne gangen viste Chrysler frem en prototyp som het Chrysler Pronto Cruizer AWD (All Wheel Drive). 10 minutter senere hoppet DaimlerChryslers styreformann Bob Eaton opp på podiet og stilte det retoriske spørsmål: Folk sier vi har tradisjon for å sette igang produksjonen av våre prototyper kjappere enn andre. Hva blir det denne gang?
PT, men ikke Pronto
Røykteppet la seg i salen, og når tåken lettet fikk vi se det som blir produksjonsmodellen av Pronto Cruizer, nemlig PT Cruiser og siden 2 + 2 som regel blir 4, kan vi derfor regne med å se sportslige utgaver av PT som en 3-dørs Coupe, som en Roadster, med eller uten firehjulstrekk, eller som en kombinasjon av alle de ovennevnte.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger