ROMA (DinSide Motor): Våren 2002, i anledning av at Citroën lanserte første generasjon av sin C3 - som vi den gangen kalte en "forførende friskus", konstaterte vi at franske bilmerker var på vei ut av skyggenes dal i Norge, med datidens storselgere Peugeot 307 og Citroën C5 av første generasjon som eksempler.
Mer seriøst
Siden har tendensen snudd, men vi opplever for tiden en ny - og nok en gang produktdrevet - positiv trend. Det nye er at produktene nå virker mindre sære, men gir et mye mer overbevisende kvalitetsinntrykk enn tidligere. Nye Citroën C3, som vi fikk anledning til å kjøre på forskjellige typer vei i Italia, bekrefter denne tendensen.
Helt ny bil
Vi kan fortsatt stå inne for uttrykket "forførende friskus", og sett rett fra siden er familielikheten med forgjengeren påtagelig; særlig er det de utpreget runde formene som gjør at man nikker gjenkjennende. Men bilen er tvers igjennom ny, og det ser man godt både på fronten, hekken og i interiøret. Vi setter pris på at bilen har et utseende som samtidig er harmonisk og skiller seg ut fra mengden blant småbilene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger