PRØVEKJØRT: Opel Insignia Sports Tourer 4x4

MILANO (DinSide Motor): Suksessoppskrift i Norge: Stor stasjonsvogn med firehjulsdrift, dieselmotor og automatgir.

PRØVEKJØRT: Opel Insignia Sports Tourer 4x4
Publisert
Sist oppdatert

Opel har nå komplettert sin modellrekke i den øvre mellomklassen, der konkurransen med Passat, Avensis, Mondeo, Mazda 6 og Citroën C5 nå tilspisser seg ytterligere.

Utfordring i Norge

Opel Insignia har nå vært på markedet i godt over et år nå, har vunnet en rekke priser (over 40 internasjonalt, hevder Opel), og har solgt i over 230.000 eksemplarer i Europa så langt. I Norge har det ikke tatt av skikkelig imidlertid, og som vi skrev i vår artikkel om den forrykende Insignia OPC, har Opel en reell utfordring når det kommer til salg her i landet, for å si det mildt.

Godt nytt

Slik sett er det en gladnyhet at Insignia Sports Tourer (stasjonsvogn), nå er tilgjengelig med kombinasjonen dieselmotor, firehjulsdrift og automatgirkasse. Vi har prøvekjørt denne bilen og har i den forbindelse en hyggelig og en litt mindre hyggelig nyhet.

Den mindre hyggelige burde ikke overraske noen: med påslagene for firehjulsdrift og automat blir dette en ganske kostbar affære og beveger seg opp mot grensen for hva de fleste kan tenke seg å betale for en familiebil. Men til gjengjeld er da også produktet svært så komplett.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer