Den aller siste nye bilmodellen vi testet i 2015 var den spennende nykommeren i den såkalte «Golf-klassen», eller mer nøytralt, C-segmentet, Renault Mégane - fjerde generasjon.
Det betyr at den konkurrerer mot biler som Golf, selvsagt, men også Ford Focus, nye Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308, Mazda 3 og Hyundai i30 - for å nevne noen få.
Her tar vi for oss GT-versjonen, den mer generelle testen publiserte vi rett før jul hvor du finner mer detaljer om bilen. Bilen ga generelt et solid førsteinntrykk, som du kan lese mer om her.
Ikke GTI
GT-versjonen er inntil videre den sprekeste og den har både egenartet design, motorisering og hjuloppheng. Men som vi skal se er den heller ikke ment å skulle være noen hardbarket konkurrent til de sprekeste GTI-bilene - det er en grunn til at «I»-en mangler. På samme måte som Peugeot 308 GT, som vi kjørte i fjor, er dette ment å være en alldagsdugelig bil som i tillegg er sprek og sportslig.
Die hard-entusiaster må vente på RS-versjonen og når man vet at RS hos Renault står for Renault Sport, vet man at man kan håpe på en riktig godbit på veien. Forgjengeren satte for eksempel runderekord på selveste Nürburgring.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger