Bilen kommer i salg til våren og skal kun produseres i 500 eksemplarer. Motoren vil bli oppgradert til rundt 320 hestekrefter og dette gjør blant annet at den klarer 0 til 100 kilometer i timen på 4,25 sekunder.
Impreza WR1 som den heter vil få en senterdifferensial som kan kontrolleres manuelt av føreren. Systemet heter drivers control centre-differential (DCCD) og bryteren er plassert ved siden av håndbrekket.
Harrybryter
Denne knappen er nok noe flere firehjulsdriftsjåfører kunne tenke seg. Den gjør nemlig det at du kan bestemme selv hvor mye krefter som skal gå til henholdsvis foraksel og bakaksel. Da er det opp til deg om du vil ha en retningsstabil fartsbil eller en bil som vifter vilt med baken. Hver gang bilen stoppes nullstiller systemet seg til 50:50.
WR1 har også spesiel fjæring utviklet av Prodrive som senker bilen med 25 millimeter. Felgene er 18 tommer og har det enkle navnet P-FF7 (Prodrive Flow Forming seven spoke). Dekkene er selvsagt Pirelli. WR1 kjenneteges videre av sin isblå farge og stålgrill.
I likhet med alle andre WRX STi-modeller har den sekstrinns girkasse, Brembo bremser og Subaru Suretrac differensialer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger