Det er vel først og fremst BMW X5, og det som måtte dukke opp fra Audi, som Range Rover Sport skal ta seg av i konkurransen om kundene. En og annen Porsche Cayenne kunde kan kanskje også la seg friste av inntil 390 kompressorhestekrefter som stammer fra Jaguar.
Range Rover og Discovery
Range Rover Sport skal være et sportslig alternativ som i pris vil ligge mellom Range Rover og den nye Discovery. Range Rover Sport skal bygges på samme plattform som den nye Discovery, men vil med 275 centimeter ha 14 centimeter kortere akselavstand.
Den vil helt klart bli en ren femseter, og selv om den utvendig er svært lik storebror er det enkelte detaljer som skiller. Særlig front- og bakrute heller mer mot hverandre, og også kraftigere hjulbuer og fallende takprofil er med på å fremheve et litt mer sportslig inntrykk.
Innvendig ligner den mest på Discovery, med unntak av girspaken som vi kjenner igjen fra Range Rover. På de første bildene ser imidlertid førerplassen mer intim ut enn den gjør i Discovery, blant annet er girspaken trukket inn mot førerens lår, og ikke som i Discovery midtplassert.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger