Rapport fra Dag 3 (Arkiv)

Detroit (DinSide Bil): Skal en bilprodusent dra maksimalt ut av en nyhet, bør de gjøre det i mange omganger. Det har særlig Chrysler funnet ut av, og er skoleledende i så måte. Til noens fortvilelse.

Publisert

Et eksempel: På Detroit-utstillingen i fjor lanserte DaimlerChrysler først en prototyp kalt Pronto. Stor publisitet. Morsomt design. Hurra.

Dagen etter rullet de inn "produksjonsmodellen" av Pronto, som med små endringer fra Pronto ble hetende P/T Cruiser. Ellevill jubel -- og mer publisitet!

På dag 3 i år var det duket for enda en ny runde, da Chrylser viste ulike varianter av P/T Cruiser, og fortalte at prisen var fastsatt -- til 16.000 amerikanske dollar. Fortsatt gjenstår det å se hva bilen koster når den kommer til Norge, her har vi tross alt et relativt ustabilt avgiftssystem å ta hensyn til.

Overkill

Lignende eksempler har vi sett flere av, Chrysler er klasseledende på å slippe nyheter i mange omganger, men verken Ford eller GM ligger langt bak i løypa.

Imidlertid skal Chrylser vokte seg vel for å forsøke å dra maksimal publistet ut av slike hendelser, og det skulle være nok å nevne to forhold.

1. Chrysler viste nye Voyager et og et halvt år før bilen kommer til Europa. Og den nye bilen gir kundene så mye mer nytte at det kan bli vrient å få solgt dagens modell i de 18 månedene mange kunder nå kommer til å vente.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer