Reklamefilmen for Peugeot 208 GTI gir bakoversveis

Action, James Bond, en vakker kvinne - har det noe med Peugeot å gjøre? Mer enn de fleste aner!

HVA SKJER HER...? Det får du svaret på i videoen nedenfor. Det har med et 30-årsjubileum å gjøre. Og - hvor er ulven? Foto: PEUGEOT
HVA SKJER HER...? Det får du svaret på i videoen nedenfor. Det har med et 30-årsjubileum å gjøre. Og - hvor er ulven? Foto: PEUGEOT Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er en ulv et sted - men klarer du å finne den? Det er den artige inngangen produsenten av den smått spektakulære reklamefilmen vi fikk lyst til å dele med dere, har valgt å bruke.

Ved siden av Golf GTI finnes et annet GTI-ikon, nemlig Peugeot 205 GTI. Den ble lansert i 1984 og arven etter den er egentlig aldri blitt tatt opp - før nå. Nå feires 30-årsjubileum med den bilen som nærmer seg mest det opprinnelige konseptet - Peugeot 208 GTI.

Den syntes vi var særdeles morsom å kjøre da vi testet den.

Legendarisk reklamefilm

Den James-Bond-inspirerte reklamefilmen for 205 GTI ble nærmest legendarisk på 80-tallet og de PR-ansvarlige anno 2014 har latt seg inspirere av den britiske agentens tilsynelatende udødelige vesen ved å bruke samme tema i anledning 30-årsjubileet.

Aston-wannabe?

Peugeot spiller selvsagt på et helt annet register enn den britiske sports- og luksusbilprodusenten Aston Martin, som anses som den opprinnelige Bond-bilen (fra filmene, ikke fra bøkene). Aston har nettopp vist en bil som faktisk skal brukes i en Bond-film, nemlig Aston Martin DB10, som vi nylig har omtalt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer