Det er omtrent akkurat 20 år siden Renault kom med en bil som ble en knallsuksess for den franske bilprodusenten. Bilen var en flerbruksbil, bygget på basisen til Megane, og fikk derfor navnet Megane Scenic. I ettertid har Scenic blitt så anerkjent i seg selv at Megane-navnet er fjernet, men fortsatt er basisingrediensen i Scenic hentet fra Megane.
Nå er fjerde generasjon Scenic på vei, og vi har prøvekjørt bilen, som dukker opp på norske veier i løpet av høsten.
Syvseter som nødløsning
Nye Scenic blir produsert som både Scenic og Grand Scenic, hvor Grand-versjonen er 22,8 centimeter lenger enn Scenic. Av disse er syv centimeter lagt til på akselavstanden, mellom hjulene. Resten er lagt til som ytterligere overheng helt bakerst.
Det gjør bilen lang nok til å kunne leveres med en tredje seterad, for de som ønsker en syvseter.
Man bør likevel ikke anse syvseteren som en permanent løsning, men mer som en nødløsning noen de få gangene det er påkrevet. Plassen på tredje rad er såpass begrenset at det ikke er egnet som en permanent løsning, og barna bør helst være av det minste slaget.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger