Renault Kadjar

Dette lover godt for mulighetene for den franske underdog Renault til igjen å få fotfeste i det norske markedet.

NØKTERNT VELDESIGNET: Litt overveldende sort og grått i testbilen, heldigvis piffet opp med kromfinish her og der. Men materialene er heldigvis ikke av den kjipeste hardplast-typen og vi fant brukervennligheten generelt tilfredsstillende. Foto: KNUT MOBERG
NØKTERNT VELDESIGNET: Litt overveldende sort og grått i testbilen, heldigvis piffet opp med kromfinish her og der. Men materialene er heldigvis ikke av den kjipeste hardplast-typen og vi fant brukervennligheten generelt tilfredsstillende. Foto: KNUT MOBERG Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Pang! sa det - og der sto vi. Det finnes bedre måter å starte en testkjøring på. Denne dagen, etter sju minutters kjøring på første testrunde med Renault Kadjar 4x4, den nye storebroren til Renault Captur, sto vi imidlertid midt på den smale, steinete grusveien med et punktert dekk.

Rask redning

Heldigvis var assistansebilen - identisk med vår testbil - på plass bare få minutter etter og vi kunne kjøre videre med den mens våre reddende engler sto igjen for å skifte hjulet som hadde et hull stort nok til at vi kunne stikke fingeren gjennom.

En spiss stein av anselige dimensjoner hadde slått rett gjennom og til og med greid å skade felgen. Men det var ikke bilens feil. Deretter gikk heldigvis alt mye bedre.

Etter å ha kjørt Kadjar på varierte veier, med forhjulstrekk og firehjulsdrift og med diesel- og bensinmotor, kan vi attestere at det ser lysere ut for Renault enn på svært lenge.

Med en startpris på 265.000 kroner for en godt utstyrt og godt motorisert versjon er det utvilsomt en attraktiv ny modell vi har med å gjøre.

Velutstyrt

Den tilbys i to versjoner, Zen og Bose Edition, sistnevnte så å si fullspekket, i hovedsak med unntak av skinninteriør og panoramatak. Men også Zen-nivået er godt utstyrt med17-toms alufelger, fartsholder, tåkelys, 60/40-deling av baksetene, filskiftvarler og skiltgjenkjenning, DAB+ radio, regn- og lyssensor og så videre. Prisene finner du i oversikten lenger ned.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer