

Juryen består av 58 journalister, og Norge er det Rune Korsvoll fra bladet Motor som er medlem. Danmark og Finland har også ett medlem hver. Sverige er bilprodusent og har hele tre medlemmer i juryen. Store bilnasjoner som Tyskland og Frankrike har seks medlemmer her.
Poengutdeling
Konkurransen starter med tretti biler. Jurymedlemmene sender så inn syv biler som de mener bør være med i finalen. De syv bilene som kom med til finalen var Citroen C3, Ford Fiesta, Honda Jazz, Mazda 6, Mercedes E-klasse, Opel Vectra og Renault Megane. Poenggivningen i finalen er slik at jurymedlemmene skal fordele 25 poeng hver med maksimalt 10 poeng til en bil og minst fem biler skal gis poeng. Det skal også følge med en skriftlig begrunnelse.
På tvers
DinSides lesere hadde en helt annen oppfatning av som burde bli årets bil. Her stod kampen mellom Mazda 6 og Mercedes E-klasse. Renault Megane fikk ikke mer enn 7% av stemmene, mens Mercedes E-klasse fikk 29 prosent og Mazda 6 fikk 26 prosent. Totalt ble det avgitt 3.844 stemmer.