Renault Wind

Hvis Wind blir realitet blir det etter hvert mange biler i klassen Mazda MX-5 har holdt levende.

Publisert
Sist oppdatert

850 kilo er foreløpig vekt på konseptbilen. Med Renaults 2-liter på 136 hester under panseret vil det bli en sprek liten roadster, en MR2 fra Toyota veier for eksempel nesten ett tonn og føles sprek med en 1,8-liter på 140 hestekrefter.

Mye design

En konseptbil i dag er fortsatt et leketøy for designere, men oftere og oftere er det biler som har mål og motorisering som gjør det mulig å sette bilen i produksjon. Veien til produksjon er kortere enn før, og designavdelingene mer fokuserte og utstyrt med verktøy som gjør at de kan bygge designdrømmene sine rundt noe som er teknisk gjennomførbart.

Wind er mye design. De fleste linjene på bilen er satt inn i en helhet, og alt som er av hendler og knapper er samstemt. Det siste vil nok ikke være tilfelle på en bil som skal masseproduseres og konkurrere med alternativer som Toyota og Mazda.

Treseter

Ny rekord i potensielt ubehagelig baksetet finner vi i Wind. Litt fikling med paneler bak forsetene skal trylle frem et tredje sete med form som en sadel. En tur på denne plassen vil fungere som en kraftig påminning om at det er ufint å sutre seg til å få være med storesøster og kjæresten når de skal ut på tur.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer