Med den nye S-klassen håper Mercedes på å vinne tilbake tapt terreng i luksusklassen. Middelet er å tilby en av verdens mest avanserte biler. En interessant nyvinning er en intelligent fartsholder, Distronic, som sørger for at du holder en konstant avstand til bilen foran deg. På denne måten slipper du å justere hastigheten selv, det gjør bilen.
Luftfjæring
Som standard i S-klasse vil du også finne luftfjæring som er koblet sammen med et adaptivt dempingssystem (ADS - Adaptiven Dämpfungssystem). På denne måten tilpasses fjæringen bilens hastighet og veibanens kvalitet, for å sikre best mulig komfort og kjøreegenskaper.
S-klasse vil også bli utstyrt med et elektronisk stabilitetsprogram (ESP) og Brake-Assist (BAS). ESP finnes i dag blant annet på Mercedes sin A-klasse.
Mindre, men større
På tross av at den nye S-klassen har blitt 7,5 centimeter kortere enn modellen den erstatter, har plassen i kupeen økt med snaue to centimeter. De lange utgavene har fått snaue fire centimeter lengre kupe.
S-klasse har ikke bare blitt mindre, den har også blitt 300 kilo lettere. Dette sammen med mer effektive motorer skal sørge for at bensinforbruket reduseres med mellom 13 og 17 prosent i forhold til dagens modell.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger