For raskt å kunne dekke behovet for en mindre bil til markedet i USA og Canada fant GM-eide Saab og Subaru sammen. Saab fikk lov til å gjøre bilen litt mer Saab-aktig ved å endre grill og hekk, samt mindre endringer i interiøret. Resultatet er en rekordrask tilpassning til markedskravene.
Noen kameler
På veien har Saab vært nødt til å svelge noen kameler. Impreza er riktignok en bil med samme fokus på kjøreglede som Saab sier de ønsker, men den har en sær motorkonstruksjon og firehjulsdrift. Den er også i utgangspunktet mer japansk i formen, og det har nok vært en stor utfordring å få til et mer europeisk uttrykk med enkle midler.
Fronten er definitivt Saab, men resten av bilen er for smal og høy til å gi den rette Saab-looken. I presentasjonsmaterialet antydes det at den har trekk fra 9-5 stasjonsvogn, men det har vi litt problemer med å se. At den er hakket mer elegant enn Impreza i Subaru-drakt er det ikke tvil om, men vi er blitt vant til Impreza og liker den som røff og tøff. Det kan virke som at utgangspunktet gjør det vanskelig å gjøre bilen gjennomført elegant.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger