Arosa er knalltøff, og stikker seg virkelig frem som en frisk fargeklatt de få gangene man ser bilen langs norske veier. Vi har en mistanke om at noen flere vil vurdere VW Lupo, uten at vi helt forstår hvorfor. Lupoen blir dyrere, men Seaten -- som er bygget på nøyaktig samme plattform -- er minst like sjarmerende.
Med sine 354 cm er ikke Arosaen noen ruvende bil. Men til bybruk er den stor nok, og både komfort og kjøreegenskaper tilsier at dette er en bil som godt kan brukes på lengre turer også.
Oversiktlig og lettkjørt
Det er imidlertid ikke god nok plass i Arosaen til at man kan få med seg ferielasten. En weekend for 2 - 3 personer går greit, men vi har en viss sympati og medfølelse for den eller de som må sitte i baksetet. Det skorter på både takhøyde og benplass, men det er benplassen som er vanskeligst å takle for voksne personer og eldre ungdom.
I forsetene sitter man derimot svært godt, og i vår sammenligningstest med TV2 har den definitivt de beste setene. Fra førerplassen har man god oversikt over bilens hjørner - den er enkel å plassere i veibanen, og ikke minst i byen. Den korte gearspaken gir nærmest sportslige assosiasjoner, og kombinert med en presis styring er det også nærliggende å kjøre friskt med den lille sjarmøren.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger