Selvsikker, ny Zafira

Nye Zafira vil klatre på salgsstatistikkene med god grunn. Bedre sikkerhet og greie priser er de viktigste argumentene for den nye bilen.

Publisert
Sist oppdatert

GØTEBORG (DinSide Motor): Også tar den seg mye bedre ut med mindre kassepreg og tøffere linjer. Selv om prisene likner på Vectra, er det trekk fra den mindre Astra som går igjen på fleksibilen. Og som Astra, er Zafira blitt mer sportslig og dynamisk, og også lett å kjenne igjen som en Opel. Store logoer og kjennetegn som panserprofiler og kromlister dukker opp også på Zafira, og med ett litt mer avrundet tak ser den mye sprekere ut en forgjengeren.

En liten prisfordel

I forhold til viktige konkurrenter som Volkswagen Touran og Toyota Corolla Verso virker det som Zafira har en liten prisfordel. Den billigste Zafiraen begynner på 261.000 kroner, mens du må henholdsvis 10.000 og 20.000 kroner opp for de billigste utgavene av konkurrentene. Vil du ha dieselmotor er forskjellene enda større i Zafiras favør.

Og inntrykket Zafira gir er helt på høyde med konkurrentene, og selv om den ytre forbedringen er mest iøynefallende er det den betydelig mer moderne følelsen i interiøret som gir størst positivt inntrykk over litt tid.

Suksessoppfølger

Forrige generasjon var definitivt en suksess for Opel, og også i Norge har Zafira solgt svært godt. Da Volkswagen og Toyota våknet og meldte seg på i denne klassen, ble det litt tyngre å selge Zafira. Med den nye på plass vil Opel igjen være konkurransedyktige, og etter prøvekjøringen tror vi at forgjengerens suksess ikke skal bli en bør den nye ikke klarer å bære.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.