TEST: Suzuki Across

Sett den før?

Suzuki's første ladbare hybrid har super elektrisk rekkevidde.

Endelig er Suzuki tilbake med en bil i familiestørrelse etter at Grand Vitara ble borte i 2014. Og for en Comeback. ACross er en ladbar hybrid med klasseledende rekkevidde, lavt forbruk og mye plass i klassen. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

En dag etter at Toyota har sin lansering av Toyota RAV4 Plug in Hybrid i Norge, kan Suzuki lansere Across plug in Hybrid.

Sant og si sitrer det ikke i kroppen av spenning i det vi nærmer oss en av Suzukis viktigste modeller i året som kommer.

Det til tross for at det er en bil med alle de riktige spesifikasjonene. For Suzuki har ikke hatt noen skikkelig familiebil på programmet til nå. Valget har stått mellom Ignis, Swift, C-Cross og Vitara, alle med 4x4 og mild-hybridløsninger.

Med Across 4x4 har de endelig fått en bil massene ønsker seg. Nemlig en ladbar mellomklasse-SUV med markedsledende rekkevidde, skikkelig god plass til fem personer og bagasje.

Spesifikasjonene er, ikke overraskende, nøyaktig de samme som hos Toyota RAV4.

Og det er ikke til noen forkleinelse for Suzuki.

Hybridsystemet

Hybridsystemet består av en 2,5 liters bensinmotor på 185 hester og 227 Nm som er koblet sammen med en elmotor foran på 186 hk og 270 Nm via en trinnløs overføring. En motor bak på 54 hk og 121Nm sørger for firehjulsdrift, noe som er sentralt for Suzuki i Norge.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer