Importøren av Kia har en klar målsetning med Shuma, den skal kapre markedsandeler i mellomklassen. Det betyr at de etterhvert så etablerte modellene som VW Passat, Opel Vectra og resten av bilene i denne klassen får nok en utfordrer å bryne seg på.
Både størrelses- og utstyrsmessig vil nemlig bilen være på høyde med disse, men det er prisen som skal være det kraftigste virkemiddelet i kampen om markedsandelene.
To motoralternativer
Shuma vi bli levert med to ulike motorer som begge er helt nye. Både 1,5- og 1,8-literen har to overliggende kamaksler og 16 ventiler. 1,8-literen leverer 110 hester, mens den minste motoren sørger for at du har 88 hestekrefter å rutte med.Tre forskjellige utstyrsvarianter tilbys, der RS blir inngangsmodellen med den minste motoren. Den finner du også i den bedre utstyrte LS utgaven.Toppmodellen, GS, får motoren på 1,8 liter og et høyt utstyrsnivå.
Prisene for Kia Shuma er i skrivende stund ikke klare, men det er på det rene at også de vil ligge mellom Sephia og Credos, vi kan dermed anslå startpriser rundt 170.000 kroner. De første utgavene av Shuma vil være klare til levering i midten av juni.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger