Aston MartinDen britiske, men dog Ford-eide sportsbilprodusenten viste DB7 Vantage med en 6-liters V12 som yter 420 hk. Selvfølgelig i fargen "British Racing Green".BentleyEn sportsbil oppkalt etter en sving på LeMans-banen, introduserte Bently prototypen Hanaudieres, som er utstyrt med VW's W16-motor - med et slagvolum på hele 8 liter og en ytelse på formidable 620 hk. Bentleys gjenninntreden i racing?CitroënDen franske bilprodusenten viste en skikkelig luksus-flerbruksbil C6 Lignac-- oppkalt etter en luksus-sedan fra slutten av 20-tallet. Med en akselavstand på rundt 3 meter, og all tenkelig elektronikk og komfortutstyr innvendig, minner bilen om Renault Avantime, som visstnok skal settes i produksjon med visse modifikasjoner.FordEr aktive på miljøfronten, og viste Mondeo 3.0 BiFuel med konseptnavnet ST 250, samt Focus AFV, som betyr Alternative Fuel Vehicle. Sportsbilinteresserte som vi er, falt vi imidlertid mest for Focus Cosworth, med en 2,0-liters ZETEC-E-motor med turbo - og de lekreste 18-tommers-felgene vi har sett på en stund.LotusMed hele 3 konsepter markerte Lotus seg sterkt i Geneve. Elise 111S er en variant av dagens Elise, med den samme 1,8-liters K-serie VVC-motoren som skal stå i MGF Limited Edition. Motoren yter 143 hk.Esprit 350 var en himmelstormende muskestudie med en V8-motor med to turboer - en ren studie. Elise 340R er derimot produksjonsklar over nyåret.MazdaRoadstere er i vinden, Honda viste sin S2000 som vi skrevet om, og et annet sted på siden kan du lese om MGF Supersport og Limited Edition Men det er Mazda som med sin MX-5 som har hatt størst innvirkning på utviklingen av små, lette roadstere. I anledning 10-års-jubileet for Mazda, viste japanerne en jubileumsmodell -- MX5 Limited Edition-- som bare blir produsert i 7.500 eksemplarer, hvorav halvparten for det amerikanske marked. Bilen har standrad motor på 1,8 liter, men får masse krom og stas -- og en 6-trinns gearkasse.SeatSeat viste sportsbilkonseptet Seat Formula, en åpen toseters roadseter med en femsylindret 2.0-liters motor, med turbo og fem ventiler pr. sylinder som yter 240 hk. Ved hjelp av en seks trinns sekvensiell gearkasse skal bilen greie 0 - 100 km/t på under 5 sekunder! Produskjonsklar er imidlertid Toledo CUPRA, som kommer rett over nyåret. Bilen har en 204 hk sterk V6-motor.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger