Tesla Model 3 har vært en formidabel suksess i annerledeslandet Norge og slo alle salgsrekorder det året den ble lansert. Vi kåret den også til årets bil.
Med mye effekt til lav pris, har den snudd alt på hodet og kjører fletta av det meste, selv om de koster både det dobbelte og tredobbelte.

Tøffere
Men tøff har den aldri vært. Før nå. Det er riktignok ikke Tesla selv som sørger for det, men det veletablerte tuning- og stylingfirmaet Startech, som har kommet med oppgraderinger av både front, sider, hekk, understell, hjul og interiør av den kjappe sedanen.

Startech og Brabus, som er samme selskap, er kjent for skyhøy kvalitet på tingene de produserer, og stylingdelene er av samme kvalitet- og har samme innfestningspunkter som originaldelene.
3D Cad og formstøpt
Det er først og fremst fronten som gjør forskjellen. Den snille delfin-fronten er plutselig blitt sinst som en Lamborghini takket være utstrekt øvre del og sinte former som minner om luftinnak, men som selvfølgelig er blendet.

Tåkelys nede er det også blitt plass til. Selvfølgelig er alle sensorer for autonom kjøring og parkering plassert på nøyaktig samme sted og utgjør ingen funksjonsforskjell.
Hissigere front
Sidene er uforandret, men har fått følge av en spoiler i fremkant av bakskjermen, nede ved kanalen. Hekkspoileren er også helt ny og er oppdelt i flere elementer, først og fremst for å få den litt mer spennende.

Den tredelte hekkspoileren med plastelementene fremover bakskjermen er vi litt mer skeptiske til.
Chrome Delete
Vi liker bedre det de kaller Chrome delete, altså at alle chrome-lister før sort finish og dørhåndtakene blir i bilens farge.

Tesla med kraftig priskutt
Tesla har nylig også begynt med sorte detaljer, men da blir dørhåndtakene også sorte.
Små elementer som karbon over kameraet på siden er også signert Startech.
Svære hjul
Monostar M felgene er spesialtilpasset for Tesla Model 3 og kan velges med 9J20 med 245/35ZR20 foran og bak eller med 10,5J20 med hele 285/30ZR20 bak. Originalt sitter det 235/35XR20.

Da slipper antispinnsystemet til Tesla å begrense effekten, uansett hvor skarp svingen er.
For å matche den nye looken, tilbyr Startech senking på 30 millimeter på Dual Drive og hele 40 på den bakhjulsdrevne versjonen.
Det er mange som har meninger om materialvalg og kvalitet innvendig i Tesla. Startech tilbyr heltrukket innredning i skinn og alcantara i mange forskjellige design og følger opp med karbondetaljer på ratt, dashbord og dørsider.